Thursday, April 5, 2018

PART 7 : TURKI TRIP WITH FAMILIA

~Gule-gule cappadokia~

26 JANUARY 2018
(Dari Cappadokia kembali ke Istanbul)

Pagi yang indah… walaupun salji masih tebal… risau jugak kami kalau2 airport transfer kami tak jadi huhuhu.. Pagi ni kami tak dapat nak sarapan di sini sbb kami perlu bertolak awal utk ke airport. Perjalanan di anggar 45 minit tapi dgn cuaca tak menentu ni tak tahu la berapa lama masa yg akan di ambil utk kami sampi di airport.
Gambar before check out

Sementara menunggu van kami sampai… kami pun sempat lagi berposing depan Panoramic Cave Hotel ( kami menginap di sini tahun 2015) .
Klik Klik

Nampak gayanya salji masih belum cair..so harap2 perjalanan kami semua nya berjalan dengan lancar. Van kami pun sampai …semua pakat boh luggage dlm van tu dan ambik tempat masing2… Driver kami mintak beratkan di bahagian belakang supaya mudah untuk dia memandu waktu jalan licin. Rupanya dia berenti utk mengambil penumpang lagi di hotel lain..

Sepanjang perjalanan ke airport hati rasa sayu sedih nak tinggalkan bumi Allah yg unik ini.  Mata ini di sajikan dengan hamparan permaidani putih yang menyelimuti bumi Cappadokia ini… sungguh menawan hati.

Kami tiba di airport dan terus check in… agaknya mungkin kerana masalah teknikal flight kami delay dekat sejam lebih… dh mula bosan sbb airport ni kecik saja dan kami dh pun masuk ke ruang berlepas.. tp baik jugak depa panggil kami semua p ambik breakfast, roti dan air kotak dengan syarat tunjuk boarding pass. Kami jugak dok ulang keluar masuk p membeli belah kat satu2 kedai serbaneka yg ada di airport ni. Hehe.. Adik Mat dh mula bosan dan dh mula buat perangai hahaha… kami suruh dia baring dulu

Gambar kt Airport
Ini time sepatutnya kami terbang huhuhu

Before check in

Alhamdulillah setelah penat menunggu kami pun di benarkan utk naik ke pesawat.. Bismillah sambil melangkah naik ke pesawat… Bye Capadokia, ketemu lagi jika di izinkan Nya…

Video flight berlepas

Video nak sampai Istanbul

Akhirnya kami selamat mendarat di bumi Istanbul.

Syukur…. Beg semua ada walaupun beg Adik Mat adalah beg terakhir yg sampai

Kami pun bersalam-salaman dgn Cik Ein sekeluarga sebab depa satu family akan terus ke Amsterdam utk meneruskan lawatan depa di sana… ( Sesungguhnya ada hikmat ambik video tunggu beg Adik Mat…. Rupa2nya Cik Ein tertinggal 1 luggage dia dan gambar luggage dia ada dlm video tu…tapi video tu tak boleh nak upload sbb size besar ) Cerita dia di entry lain ya.

Ni Video tolak troli dgn Adik Mat

OK jom p cari taxi dan p cari Blue Eyes Apartment. Di Airport Mak Iti dah wassap kat si Adem ( Owner Blue Eyes Apartment) utk maklumkan yg kami baru sampai di Istanbul. Driver taxi pun hantar kami di tempat yg betoi… mudah cumanya lokasi apartment ni agak kebawah dari Sultanahmet area. Makna kata kalau kami nak ke sana kami kena melalui jalan berbukit2. Hehehe.
Oh Ya kenapa Mak Iti memilih apartment utk balik ke sini? Sebabnya Mak Iti igt nak dok lama di Istanbul so better pilih apartment, boleh masak, basuh baju sikit2 dan lebih santai.. kalau berdua dgn encik boss tak apa la dok hotel…ni dgn anak2 so apartment is an appropriate choice for me. Sama saja apartment ni Mak Iti booked dari Booking.com.

Ni hah video apartment kami.

Lepas mandi dan rehat Pak Khalil kata nk ronda2 cari jalan nak p Blue Mosque. Fuhhh… berpeluh jugak Mak Iti nak jalan p sana hahaha selamat mendaki bukit la Mak Iti ooi hahahaha.
Just ronda2 cari jalan pergi dan pulang dari Blue Eyes Suites.

Photo2 petang hari di Istanbul.

Depa mai singgah beli jus delima sini TR7

Suasana pun nk bertukar ke gelap...so kami pun pelan2 jalan balik ke bilik

Sekian la sahaja untuk harini... dah jom balik bilik rehat utk cerita esok nya...
Malam tu kami hanya makan kebab yg kami beli sekali dgn jus delima tadi.
Esok Mak Iti akan bawak anak2 masuk ke Istana Topkapi pulak .